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💺Boeing737/🛞LANDING GEAR

B737 landing gear_Nose wheel steering

FLYCHOI 2025. 2. 4. 10:04

In this lesson we will discuss the following aspects of Nose Wheel Steering: Power Sources and Steering Controls.

 

Normally, Hydraulic System A provides power to the Nose Wheel Steering System.

 

When the NOSE WHEEL STEERING switch is placed to ALT, power is from System B.

 

If System B reservoir fluid is lost due to a leak downstream of the Landing Gear Transfer Unit, a sensor closes the Landing Gear Transfer Valve. In this case, alternate steering is not available.

 

The airplane must be on the ground for nose wheel steering to be powered.

 

Primary steering control is through the nose wheel steering wheel. When rotated, it turns the nose wheel up to 78° in either direction and will override and rudder pedal steering inputs.

 

A pointer shows the nose wheel steering position.

 

The rudder pedals supply limited steering control of up to 7° in either direction.

 

On takeoff, as the nose gear strut extends, rudder pedal steering deactivates.

 

For airplane towing or pushback without having to depressurize the hydraulic systems, a Lockout Pin installed in the towing lever will depressurize nose wheel steering.

 

In this lesson we have discussed the following aspects of Nose Wheel Steering: Power Sources and Steering Controls.

 

이번 강의에서는 노즈 휠 조향(Nose Wheel Steering)과 관련된 다음 사항을 다룹니다:

 전원 공급원(Power Sources)

 조향 제어(Steering Controls)

 

노즈 휠 조향의 전원 공급원

 기본적으로 노즈 휠 조향 시스템은 유압 시스템 A에서 전원을 공급받습니다.

 NOSE WHEEL STEERING 스위치를 ALT 위치로 설정하면 유압 시스템 B에서 전원을 공급받습니다.

 랜딩 기어 전환 장치(Landing Gear Transfer Unit) 하류에서 발생한 누출로 인해 시스템 B의 유압액이 손실되면, 센서가 랜딩 기어 전환 밸브를 닫습니다. 이 경우, 대체 조향(Alternate Steering)은 사용할 수 없습니다.

 노즈 휠 조향은 항공기가 지상에 있을 때만 전원이 공급됩니다.

 

노즈 휠 조향 제어

 기본적인 조향은 노즈 휠 스티어링 휠을 통해 이루어집니다.

 노즈 휠 스티어링 휠을 회전시키면 노즈 휠이 최대 78°까지 양방향으로 회전할 수 있습니다.

 이 조향 입력은 러더 페달을 통한 조향 입력보다 우선적으로 작동합니다.

 스티어링 위치를 나타내는 포인터가 있어 현재 노즈 휠 조향 각도를 확인할 수 있습니다.

 러더 페달을 이용한 조향

 러더 페달은 최대 7°까지 좌우 조향을 제공합니다.

 이륙 시 노즈 기어 스트럿(Nose Gear Strut)이 확장되면, 러더 페달을 이용한 조향 기능이 비활성화됩니다.

 항공기 견인 및 푸시백 시 조향 기능 해제

 유압 시스템을 감압시키지 않고 항공기를 견인 또는 푸시백할 수 있도록, 견인 레버(Towing Lever)에 잠금 핀(Lockout Pin)을 장착하면 노즈 휠 조향이 감압됩니다.

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